Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
S
tartseite
A
nmelden
Hilfe
Sitemap
Impressum
Datenschutz
node2
Studentisches Leben
Veranstaltungen
Einrichtungen
Räume und Gebäude
Personen
Forschung
Startseite
Publikationen
Projekte
Promotionen/Habilitationen
Publikationen
Navigation ausblenden
Publikation: Zeitschriftenartikel
Partner, Zulieferer - oder Leerstelle?
Grunddaten
Abstract
Autoren
Einrichtung
Grunddaten
Titel
Partner, Zulieferer - oder Leerstelle?
Untertitel
Zur Rolle non-formaler historischer Bildung in aktuellen Lehrplänen und Curricula
Erscheinungsjahr
2021
Seiten (von – bis)
90 – 104
Band
20
Heft-Nr.
1
Jahr
2021
Publikationsform
Elektronische Ressource
Publikationsart
Zeitschriftenartikel
Sprache
Deutsch
DOI
10.13109/zfgd.2021.20.1.90
Letzte Änderung
25.06.2022 06:01:43
Bearbeitungsstatus
durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL
http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/67414
Links zu Katalogen
Abstract
The article investigates the importance that current German secondary school curricula ascribe to non-formal historical education. Based on a qualitative content analysis, it holds that even though non-formal historical learning has for some time come to the attention of history didactics, curricula have not yet reached a point where non-formal exists as a category that could be used to structure the field of learning and shed light on a plethora of educational activities beyond the school system. Instead, the ambiguous term außerschulisch (extra-school/extracurricular) is prevalent, which covers all sorts of activities beyond the school premises be they organized by the school or in cooperation with non-school institutional partners. Only those institutions that have long been entrusted with historical learning, i. e. museums, archives, and sites of commemoration, have yet found a place in the curricula. Other non-formal educational agents hardly ever come into view.
Autor
Plessow, Oliver Dominik
Einrichtung
PHF/HI/Didaktik der Geschichte