Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
   Hilfe  Trennstrich  Sitemap  Trennstrich  Impressum  Trennstrich  Datenschutz  Trennstrich  node2  Trennstrich  Switch to english language

Publikation: Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes

Time in the adaptive tutoring process model


Grunddaten

Titel Time in the adaptive tutoring process model
Veröffentlicht in Intelligent tutoring systems : 8th international conference, ITS 2006, Jhongli, Taiwan, June 26 - 30, 2006 ; proceedings. - Berlin [u.a.] : Springer
Erscheinungsjahr 2006
Seiten (von – bis) 134 – 143
Jahr 2006
Publikationsform Druckschrift
Publikationsart Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
Sprache Englisch
Letzte Änderung 17.05.2019 14:15:51
Bearbeitungsstatus durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/37426
Links zu Katalogen Diese Publikation in der Universitätsbibliographie Diese Publikation im GBV-Katalog

Abstract

Formal models can be found in different computer science domains - they have the advantage to be independent of application domains and of programming languages. ITSs development is usually not based on formal models. Based on automaton theory and on formal descriptions known from modelling and simulation, the formal tutoring process model (tpm) is a formal model for ITSs. The model exists as basic tpm and as adaptive tpm. The extension of the adaptive model is described in the paper. Extended with a temporal dimension, i.e. the 'counter', the static tpm can be used to realize another way of adaptation: the training case can be changed at runtime based on the counter values. This value can count the learner's steps in the training case, it can be interpreted as duration, or as validity of a state.

Autor

Martens, Alke Link zur UB Rostock Link zum GBV-Katalog

Einrichtung

IEF/Bereich Informatik