Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
S
tartseite
A
nmelden
Hilfe
Sitemap
Impressum
Datenschutz
node2
Studentisches Leben
Veranstaltungen
Einrichtungen
Räume und Gebäude
Personen
Forschung
Startseite
Publikationen
Publikation: Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
Time in the adaptive tutoring process model
Grunddaten
Abstract
Autoren
Einrichtung
Grunddaten
Titel
Time in the adaptive tutoring process model
Veröffentlicht in
Intelligent tutoring systems : 8th international conference, ITS 2006, Jhongli, Taiwan, June 26 - 30, 2006 ; proceedings. - Berlin [u.a.] : Springer
Erscheinungsjahr
2006
Seiten (von – bis)
134 – 143
Jahr
2006
Publikationsform
Druckschrift
Publikationsart
Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
Sprache
Englisch
Letzte Änderung
17.05.2019 14:15:51
Bearbeitungsstatus
durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL
http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/37426
Links zu Katalogen
Abstract
Formal models can be found in different computer science domains - they have the advantage to be independent of application domains and of programming languages. ITSs development is usually not based on formal models. Based on automaton theory and on formal descriptions known from modelling and simulation, the formal tutoring process model (tpm) is a formal model for ITSs. The model exists as basic tpm and as adaptive tpm. The extension of the adaptive model is described in the paper. Extended with a temporal dimension, i.e. the 'counter', the static tpm can be used to realize another way of adaptation: the training case can be changed at runtime based on the counter values. This value can count the learner's steps in the training case, it can be interpreted as duration, or as validity of a state.
Autor
Martens, Alke
Einrichtung
IEF/Bereich Informatik