Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
S
tartseite
A
nmelden
Hilfe
Sitemap
Impressum
Datenschutz
node1
Studentisches Leben
Veranstaltungen
Einrichtungen
Räume und Gebäude
Personen
Forschung
Startseite
Publikationen
Publikation: Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
An efficient and effective partitioning algorithm for air traffic management
Grunddaten
Abstract
Autoren
Einrichtung
Grunddaten
Titel
An efficient and effective partitioning algorithm for air traffic management
Veröffentlicht in
International Mediterranean Modelling Multiconference : October 4 - 6, 2006, Barcelona, Spain ; [I3M 2006]. - Barcelona : Piera, LogiSim
Erscheinungsjahr
2006
Seiten (von – bis)
373 – 378
Jahr
2006
Publikationsform
Druckschrift
Publikationsart
Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
Sprache
Englisch
Letzte Änderung
17.05.2019 14:22:03
Bearbeitungsstatus
durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL
http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/37520
Links zu Katalogen
Abstract
The more dense air traffic becomes the more important means to manage traffic in an efficient and secure manner become. Airspace is partitioned into sectors that are assigned to individual Air Traffic Control units (ATC units) responsible for monitoring aircrafts passing their sector, resolving conflicts between different aircrafts and to coordinate flights between sectors. Thereby, the number and shape of sectors should be chosen to minimize the number of required ATC units while keeping the workload for each ATC unit at bay. This is a non-trivial task as many requirements have to be considered. Based on simulation data, a method for airspace sectorization is presented that takes a detailed workload model into account and allows a horizontal and vertical partitioning. The approach is evaluated in a real world scenario.
Autoren
Paul, Björn
Himmelspach, Jan
Uhrmacher, Adelinde
Theek, Wolfgang
Einrichtung
IEF/Bereich Informatik