Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Sommer 2024    Hilfe  Trennstrich  Sitemap  Trennstrich  Impressum  Trennstrich  Datenschutz  Trennstrich  node1  Trennstrich  Switch to english language

Publikation: Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes

Error-bounded GPU-supported terrain visualisation


Grunddaten

Titel Error-bounded GPU-supported terrain visualisation
Veröffentlicht in Communication papers proceedings // WSCG '2009, The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009. - Plzen : Univ. of West Bohemia
Erscheinungsjahr 2009
Seiten (von – bis) 47 – 54
Jahr 2009
Publikationsform Druckschrift
Publikationsart Teil einer Monographie/eines Konferenzbandes
Sprache Englisch
Letzte Änderung 17.05.2019 16:32:08
Bearbeitungsstatus durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/32483
Links zu Katalogen Diese Publikation in der Universitätsbibliographie Diese Publikation im GBV-Katalog

Abstract

The interactive visualisation of digital terrain datasets deals with their interrelated issues: quality, time and resources. In this paper a GPU-supported rendering technique is introduced, which finds a tradeoff between these issues. For this we use the projective grid method as the foundation. Even though the method is simple and powerful, its most significant problem is the loss of relevant features. Our contribution is a definition of a view-dependent grid distribution on the view-plane and an error-bounded rendering. This leads to a better approximation of the original terrain surface compared to previous GPU-based approaches. A higher quality is achieved with respect to the grid resolution. Furthermore the combination with an error metric and ray casting enables us to render a terrain representation within a given error threshold. Hence, high quality interactive terrain rendering is guaranteed, without expensive preprocessing.

Autoren

Löffler, Falko
Rybacki, Stefan
Schumann, Heidrun Link zur UB Rostock Link zum GBV-Katalog

Einrichtung

IEF/Bereich Informatik