Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Sommer 2024    Hilfe  Trennstrich  Sitemap  Trennstrich  Impressum  Trennstrich  Datenschutz  Trennstrich  node2  Trennstrich  Switch to english language

Publikation: Dissertationsschrift

Enhancing cultural competence in teaching - an intervention to secure the right to quality education of minorities


Grunddaten

Titel Enhancing cultural competence in teaching - an intervention to secure the right to quality education of minorities
Untertitel a case study of the Hmong in Vietnam
Erscheinungsjahr 2015
Verlag Universität Rostock
Verlagsort Rostock
Publikationsform Elektronische Ressource
Publikationsart Dissertationsschrift
Sprache Englisch
Letzte Änderung 28.03.2017 16:19:42
Bearbeitungsstatus durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/51633
Links zu Katalogen Diese Publikation in der Universitätsbibliographie Diese Publikation im GBV-Katalog

Abstract

The research used the mixed research method with the grounded theory approach. It examined the conditions for building cultural competence in teaching through an ethnographic study. Besides, the conceptualization of cultural competence in teaching and its impacts on interaction in classroom were developed and investigated through an experimental study in two phases (three months in 2011 and two months in 2013) in Lao Cai and Ha Giang provinces on the basis of video-analysis of the instructional periods supported by Transana software (version 2.51).

Autor

Luong, Phuong Minh

Externer Link

Beschreibung Link
Link zur Online-Ressource (kostenfrei zugänglich ohne Registrierung) http://rosdok.uni-rostock.de/resolve/urn/urn:nbn:de:gbv:28-diss2016-0042-0

Einrichtung

PHF/Institut für Allgemeine Pädagogik und Sozialpädagogik (IASP)