Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
S
tartseite
A
nmelden
Sommer 2024
Hilfe
Sitemap
Impressum
Datenschutz
node2
Studentisches Leben
Veranstaltungen
Einrichtungen
Räume und Gebäude
Personen
Forschung
Startseite
Publikation: Dissertationsschrift
Enhancing cultural competence in teaching - an intervention to secure the right to quality education of minorities
Grunddaten
Link
Abstract
Autoren
Einrichtung
Grunddaten
Titel
Enhancing cultural competence in teaching - an intervention to secure the right to quality education of minorities
Untertitel
a case study of the Hmong in Vietnam
Erscheinungsjahr
2015
Verlag
Universität Rostock
Verlagsort
Rostock
Publikationsform
Elektronische Ressource
Publikationsart
Dissertationsschrift
Sprache
Englisch
Letzte Änderung
28.03.2017 16:19:42
Bearbeitungsstatus
durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL
http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/51633
Links zu Katalogen
Abstract
The research used the mixed research method with the grounded theory approach. It examined the conditions for building cultural competence in teaching through an ethnographic study. Besides, the conceptualization of cultural competence in teaching and its impacts on interaction in classroom were developed and investigated through an experimental study in two phases (three months in 2011 and two months in 2013) in Lao Cai and Ha Giang provinces on the basis of video-analysis of the instructional periods supported by Transana software (version 2.51).
Autor
Luong, Phuong Minh
Externer Link
Beschreibung
Link
Link zur Online-Ressource (kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)
http://rosdok.uni-rostock.de/resolve/urn/urn:nbn:de:gbv:28-diss2016-0042-0
Einrichtung
PHF/Institut für Allgemeine Pädagogik und Sozialpädagogik (IASP)