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Publikation: Dissertationsschrift

Simulation and digital game-based learning in software engineering education


Grunddaten

Titel Simulation and digital game-based learning in software engineering education
Untertitel an integrated approach to learn software engineering methods
Erscheinungsjahr 2016
Verlag Universität Rostock
Verlagsort Rostock
Publikationsform Elektronische Ressource
Publikationsart Dissertationsschrift
Sprache Englisch
Letzte Änderung 25.11.2017 05:04:51
Bearbeitungsstatus durch UB Rostock abschließend validiert
Dauerhafte URL http://purl.uni-rostock.de/fodb/pub/55290
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Abstract

The Integrated Approach proposed in this thesis introduces students to Software Engineering (SE) methods demanded by industry and curriculum guidelines. To increase the transferability of competencies (knowledge, skill, and attitudes) gained, the generalist SEMAT Essence approach gets utilized. The Integrated Approach, deeply grounded in learning theories, integrates tools, learning games, and activities into phases, each addressing its respective learning objectives and building upon each other. The evaluation of a case study conducted with students indicates the utility of the approach.

Autor

Pieper, Jöran

Externer Link

Beschreibung Link
Link zur Online-Ressource (kostenfrei zugänglich ohne Registrierung) http://rosdok.uni-rostock.de/resolve/urn/urn:nbn:de:gbv:28-diss2017-0156-9

Einrichtung

Fakultät für Informatik und Elektrotechnik (IEF)